söndag 13 april 2008

Låt + Gårdagen

Måste lägga upp den här låten. Vet inte varför, men helt plötsligt kan jag inte få den ur hjärnan. Fast det skulle ju kunna vara mycket värre. Som den gången jag inte fick bort Arja Saijonmaas "Vad du än trodde så trodde du fel" ur skallen på flera veckor... Rob Thomas röst är så len och snygg. Nej då, jag är inte det minsta avundsjuk...





Igår var jag hemma hos David och Christin för första gången sedan de flyttade till nya lägenheten. Deras förra var Växjös mysigaste lägenhet men tyvärr lite för liten för två personer och en hund, så nu har de alltså flyttat från källarplan till 2:a våningen. Och till andra sidan stan. Och till en lägenhet som är ca 3 gånger så stor som deras förra. Med undantag för toaletten, som behöver en mer uppdaterad tapet och mindre svartmögel i taket, är nya lyan jättefin!

Christin skulle festa med flickkompisarna så jag och David hyrde ett par filmer: Premonition (Ond aning) och The Kingdom. Båda var jättebra!

Dessförinnan igår köpte jag nytt strykjärn. Mitt gamla var ett värmestrykjärn och jag har länge känt att det var dags att uppdatera sig till ett dyligt med ånga istället. Nu går det mycket lättare att stryka. I like!

För övrigt hjälpte jag Mamma och Pappa att tvätta igår. Det kändes lite märkligt. Sen var jag med i ett lotteri om en häst. Har dock inte fått reda på om jag vann eller inte ännu. Jag undrar var jag ska ha den någonstans. Hm... på balkongen kanske?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Fragmentadora de Papel, I hope you enjoy. The address is http://fragmentadora-de-papel.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Funkar strykjärnet bra fortfarande? Det var längesen du bloggade nu hörrö.