söndag 30 september 2007

märkligt...

Jag höll som bäst på med maten, samtidigt som jag pratade i telefon med Jens när det ringde på dörren. Jag sprang dit och kollade genom titt-hålet, och såg där min granne från rakt över. Jag bestämde mig för att öppna dörren trots att jag endast bar t-shirt och boxers.
-Hej, sa jag.
-Hej, sa han och jag skymtade hans fru lite längre in i deras lägenhet, även deras dörr var öppen. Det är telefon till dig, sa han och sträckte fram deras trådlösa.
Förvirrat och förvånat tog jag emot telefonen och började prata. När samtalet var över gav jag tillbaks telefonen till min granne och vi gick båda in i våra respektive lägenheter.
Hm... på något sätt tror jag att det är enklare, och mindre bisarrt, att ringa direkt till mig istället för mina grannar när man vill prata med mig...

Inga kommentarer: