tisdag 30 december 2008

Jul, Stipendium och Videoklipp

Jag tänkte att jag skulle sammanfatta julen nu innan jag hinner glömma bort allt som hänt. Den gick faktiskt väldigt bra, långt över förväntan. Tyvärr kúnde jag inte stanna hos mamma och pappa längre än till juldagskvällen eftersom jag får allergisk astma och det blir väldigt väldigt ansträngande att andas. Jag är ju allergiker och mamma och pappa har två hunder, som jag för övrigt älskar över allt annat. Medan jag bodde hemma gick det bra sålänge jag tog min medicin. Då brukade hundarna sova i min sängen och ha en egen huvudkudde till och med, men allergin har blivit mycket värre sedan jag flyttade därifrån. Tyvärr :(

I söndags var det stipendieutdelning ur stiftelsen som jag är ordförande i: Inga och Bertil Holmbergs stiftelse för sång och musikstuderande. Vi delar varje år ut stipendier till unga lovande musiker från Södra Sandsjö och Älmeboda socken. Man kan söka stipendier för pågående sång- och/eller musikstudier. I år hade vi fem sökande, varav tre var behöriga. Två av dessa fick sina stipendier i söndags, den tredje får vid ett senare tillfälle eftersom hon inte kunde vara med nu. De båda killarna som fick sina nu spelade upp två låtar vardera vid en gudstjänst i Södra Sandsjö kyrka och båda är jäkligt duktiga.
Efter utdelningen hade vi eftersits i församlingshemmet och jag hade lagat mat. Alla verkade tycka om maten och var både imponerade och förvånade över min matlagning. Det gjorde mig glad =D

Jag tänkte avsluta det här inlägget med en alldeles underbar sekvens ur ett Simpsonsavsnitt. Ett inlägg för typ ett och ett halvt år sedan länkar till Jens blogg med samma klipp, men så försvann det från youtube och därmed även från hans blogg. Här kommer det dock igen:


Inga kommentarer: